2024/03/02 土曜日のPC実習室時間外利用のお知らせ
各キャンパスでは、土曜日は情報イノベーション課の窓口閉室後も
以下の時間帯でPC実習室を利用することができます。
大宮キャンパス 5号館1F 情報処理教室 17時~20時30分
豊洲キャンパス 教室棟6F PC実習室6 17時~20時30分
詳細につきましてはこちらのページをご確認ください。
PC実習室時間外利用
各キャンパスでは、土曜日は情報イノベーション課の窓口閉室後も
以下の時間帯でPC実習室を利用することができます。
大宮キャンパス 5号館1F 情報処理教室 17時~20時30分
豊洲キャンパス 教室棟6F PC実習室6 17時~20時30分
詳細につきましてはこちらのページをご確認ください。
PC実習室時間外利用
学内者向けの短縮URL及びQRコード作成サービスを用意いたしましたので、ご活用ください。
学内者向け短縮URLサービス
https://surl.sic.shibaura-it.ac.jp/
利用マニュアル:
https://web.sic.shibaura-it.ac.jp/surl
短縮URLサービスとは、長いURLを別の短いURLを使ってアクセスできるようにするものです。
安易に外部の無料短縮URLサービス・QRコード生成サービスを使用しすると、意図しない悪意のある広告が表示されたり、当初設定したURLとは違うサイトに飛ばされるといったトラブルが発生する場合がありますので、
極力、本サービスをご利用いただけますようお願いいたします。
アドビデジタルクリエイティブ基礎講座のコンテンツが更新されました。
https://adobedcc.sic.shibaura-it.ac.jp
更新の内容は以下の通りです。
<動画>
【追加】
・デジタルクリエイティブ基礎_104【講義】生成AI
・デジタルクリエイティブ基礎_231【演習】構成:Express:デザイン生成
・デジタルクリエイティブ基礎_417【演習】造形:Illustrator:ベクター生成
・デジタルクリエイティブ基礎_418【演習】造形:Illustrator:モックアップ
・デジタルクリエイティブ基礎_624【演習】画像処理:Photoshop:生成塗りつぶし
・デジタルクリエイティブ基礎_625【演習】画像処理:Photoshop:生成拡張
<講義資料>
すべてアップデート
<演習素材>
【追加】
・600画像処理 ウィペット
・600画像処理 レタッチ
※English follows Japanese
2023年度卒業・修了生の皆様
(内部進学者除く)
情報イノベーション課です。
本メールは学情センターで提供しているサービスの、
卒業・修了後の利用可否に関する重要なお知らせですので、必ず最後までご一読下さい。
※2024年より進学しても、今のアカウント名をそのままご利用いただけることになったため、来年度に内部進学する方は、こちらのメールは読み飛ばしていただいて構いません。
[内容]
システム関連の年次更新作業を以下の日程で予定しています。
大学院:2024年3月19日(火)午前中より
学部:2024年3月22日(金)午前中より
この年次更新にともない、学術情報センターのアカウントが停止となるため、現在、ご利用しているサービスのほとんどが、利用不可になります。
卒業後も利用できるサービスは以下の通りです。
▼Gmail
GoogleDriveを始めとした、Gmail以外のサービスはすべて利用できなくなります。
また、卒業後はAMIにログインできなくなりますので、
自身で、Googleのパスワードが変更できるよう、
電話番号や個人のメールアドレスの登録をおすすめいたします。
登録方法は以下の通りです。
https://support.google.com/accounts/answer/3463280?hl=ja&co=GENIE.Platform%3DDesktop&oco=0
利用できなくなるサービスに関しましては、以下のURLよりご確認いただけます。
https://web.sic.shibaura-it.ac.jp/3554126bda3ed7e7df6a785c1552bee2/page_20190704013357
[問い合わせ先]
情報イノベーション課
mail: goiken@sic.shibaura-it.ac.jp
--------------------------------------------------------------------------
For Students who are scheduled to graduate in March, 2024.
This is the Information Innovation Division.
This is an important notice regarding the services provided by SIT Center for Science Information.
Please be sure to read it through to the end.
[Contents]
We have scheduled the following dates for annual system-related updates.
Graduate : From the morning of Tuesday, March 19, 2024
Undergraduate : From the morning of Friday, March 22, 2024
With the annual update, most of the services you are currently using will be unavailable as your SIT account will be suspended.
The services that will remain available to you after graduation are as follows
▼ Gmail
All services other than Gmail, such as Google Drive, will become unavailable.
Additionally, after graduation, you will not be able to log in to AMI.
Therefore, we recommend registering your phone number or personal email address,
so that you can change your Google password by yourself.
The registration process is as follows:
https://support.google.com/accounts/answer/3463280?hl=en&co=GENIE.Platform%3DDesktop&oco=0&sjid=7639759867285959034-AP
For services that will become unavailable, please check the following URL.
https://web.sic.shibaura-it.ac.jp/3554126bda3ed7e7df6a785c1552bee2/page_20190704013357?lang=en
If you have any questions, please contact us at the following address
Faculty: goiken@sic.shibaura-it.ac.jp
Students: oshiete@sic.shibaura-it.ac.jp
2024年1月30日(火)で募集を終了いたしました。
ご応募ありがとうございました。
2024年度学術情報センター学生スタッフを募集します。
詳細は以下をご覧ください。
学情バイトFAQ(順次UPされます)
アプリ開発アルバイトの募集をいたします。
詳細は、情報イノベーション課窓口に掲載してあるポスターをご覧ください。
※ 応募受付期間 2023/12/1(金)~2023/12/20(水)
During the following date and time, there was a problem with sending and receiving e-mails.
The e-mails sent from our university were being identified as SPAM depending on the e-mail system used by the recepient.
Please be aware that when an e-mail is marked as SPAM, an error message may or may not be returned to the sender.
For e-mails to the University, those who use Outlook Online (Exchange) (a part of faculty and staff) are receiving error messages back to the sender, while Gmail(student, a part of faculty and staff) is not affected.
Occurrence date and time of the outage:
From 10:30 am to 5:30 pm on 8/19/2023 (JST)
Reason for the problem:
Due to a failure of the spamhaus project, which provides a list of SPAM email sending sites, our University's mail server was incorrectly registered, and mail systems such as Outlook Online, which uses spamhaus, detected it incorrectly.
Please check the following link.
Home > Contact Us > 質問集(FAQ)
FAQ: I received an email invitation from a Microsoft365 group.
Dear Students,
This is an announcement from the Information Network Service Section.
We are pleased to announce the release of ScombZ's mobile application, "ScombApp", for iOS and Android!
We hope it will help you to enhance your student life.
Up until now, you had to touch your student ID card at the entrance of the campus to imprint your arrival and departure from school,
From now on, please use this app to imprint your ID.
(You can also use your student ID card for imprinting. If you do not have a smart phone or have forgotten your smart phone, please use the faculty/staff imprinting machine.)
※Your smartphone must be connected to the campus wireless LAN (SRAS2G/SRAS5G/SRAS-WPA/eduroam).
iOS Version
https://apps.apple.com/jp/app/scombapp/id1669657083
Android Version
https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.ac.shibaura_it.sic.scombmobile
For more information on ScombApp, please visit the following introduction page
https://web.sic.shibaura-it.ac.jp/scombmobile
For Students who are scheduled to graduate in March, 2023
From the Information Network System Division.
This is an important notice regarding the services provided by SIT Center for Science Information.
Please be sure to read it through to the end.
[Contents]
We have scheduled the following dates for annual system-related updates.
Graduate : From the morning of Wednesday, March 22, 2023
Undergraduate : From the morning of Friday, March 24, 2023
With the annual update, most of the services you are currently using will be unavailable as your SIT account will be suspended.
The services that will remain available to you after graduation are as follows
▼Gmail
※All services except for email, including GoogleDrive, will not be able to use
You can check the services you will not be able to use at the following URL.
https://web.sic.shibaura-it.ac.jp/3554126bda3ed7e7df6a785c1552bee2/page_20190704013357?lang=en
[Notes]
◆About Student ID Card
You will not be able to use any services using your student ID card, such as entering or exiting by Akerun, or print using a multifunction printer or plotter.
◆About personal data
All data stored in My Volume, OneDrive, GoogleDrive, etc. will be deleted.
Please back up all necessary data by yourself before the annual update.
※After your account is suspended, you will not be able to access your data.
We will not be able to support requests for data recovery.
If you are unable to back up your data in time for the above date, please be sure to contact us in advance.
◆About Site Licensing Software
Please be sure to uninstall the site license software you are using.
◆Micorosoft account
If you are using your Micorosoft account (xxxxxx@sic.shibaura-it.ac.jp) to login your PC, your account will be suspended and you will not be able to login.
※If you only have a Microsoft account on campus, you will have no way to login to your PC and will be forced to initialize it.
Also, if you have saved your BitLocker recovery key to your university account (@sic.shibaura-it.ac.jp), you will not be able to check it either, so please change your backup location.
If you have any questions, please contact us at the following address
Faculty: goiken@sic.shibaura-it.ac.jp